1. Lokalizacja

Miejsce wykonywania usług merchandisingowych.
Niezbędne dane, które powinno się uzgodnić przed rozpoczęciem świadczenia usługi:
  1. Precyzyjnie zdefiniowana lista lokalizacji
Najczęściej stosowane są dwa podejścia do ustalenia listy lokalizacji:
A) jest dostarczona przez producenta
B) Producent zleca wskazanie
Wyjaśnienie:
1. Dlaczego nie wystarczy wymienić listy sieci objętych umową, lecz należy wylistować każdą lokalizację oddzielnie?
a) Przede wszystkim dlatego że bardzo rzadko zdarza się by cała sieć była objęta usługą merchandisingową, najczęściej Project Manager odpowiedzialny za współpracę z agencją w porozumieniu z działem sprzedaży i/lub z działem trade marketingu wskazuje lokalizacje przynoszące największy obrót.
b) Kolejnym powodem jest występowanie wielu formatów sklepów w ramach jednej sieci (w obiektach wielkopowierzchniowych właściwie poza Makro i Selgrosem, wszystkie sieci mają różne formaty sklepów) 
c) W dużych sieciach właściwie nie ma dnia by jakiś sklep nie był otwierany, zamykany lub przenoszony do innej lokalizacji, w związku z czym warto wiedzieć że za daną lokalizację mamy zacząć płacić lub przestać płacić. 
Dwa podejścia producentów do określania